ورود و ثبت نام

راهکارهای ساده برای داشتن حال خوب

با تغییر عادت های خود و یک سری کارهای ساده روزمره می توانیم گام های بزرگی به سمت موفقیت و حال خوب برداریم.  این نکته‌ای است که در زندگی همه مدیران و کار‌آفرینان موفق میتوان حس کرد؛ آن‌ها کارهای خارق العاده انجام نمی‌دادند اما یک سری عادت های خاص داشتند که انرژی مضاعف میگرفتند. بطور […]
n00008534 b - راهکارهای ساده برای داشتن حال خوب

با تغییر عادت های خود و یک سری کارهای ساده روزمره می توانیم گام های بزرگی به سمت موفقیت و حال خوب برداریم.

 این نکته‌ای است که در زندگی همه مدیران و کار‌آفرینان موفق میتوان حس کرد؛ آن‌ها کارهای خارق العاده انجام نمی‌دادند اما یک سری عادت های خاص داشتند که انرژی مضاعف میگرفتند.

بطور مثال:

  • برای زمان اتمام کارهای خودتان وقتی جلوتر از موعد آخر مشخص کنید، این امر باعث می شد که کارها را زودتر از دقیقه نود تمام کنید و حس بسیار دلنشینی به شما دست میدهد، البته نه به این صورت که زیاده روی شود وباعث کلافگی، از این طریق میتوانید روند پیشرفت خودتان را بسنجیدند و امور ضروری تر را با فوریت انجام بدهید.
  • یک زمان خاص مشخص کنید و فکر کنید به کارهایی که قرار است در طول روز انجام دهید یا کارهای عقب افتاده روزهای قبلی یا کارهای روزهای پیش رو، مثلاً می توانید با فکر کردن چند کار را با هم ادغام کنید و بهترین استفاده را از زمان داشته باشید.
  • وقت بگذارید و به حرف های دیگران گوش دهید اما نه هر صحبتی، این که پای درددل دیگران بنشینید روح تان را سیراب می کند و یک الهام خاصی به فکر و دل شما می شود. اگر عادت کنیم بیشتر از آنچه که دنبال دریافت کردن هستیم ببخشیم، خواهیم دید که این حس چقدر در شادابی روح ما تأثیر دارد.
  • امیدوار به اتفاقات جدید و قشنگ باشید این باعث می شود که در ذهن خودتان ارزش آفرین باشید و ایده های خوب به ذهنتان خطور کند.
  • عادت کنید صبحتان را خوب شروع کنید، این یک ترفند بسیار مهم برای بهره وری از کل روز می باشد، البته باید با چند ترفند ساده روانشناسی برنامه بریزید وعادت کنید صبح هایتان را با استرس و ناامیدی شروع نکنید.
  • حس مهربانی را ولو به تظاهر در خود پررنگ کنید تا کم کم تبدیل به یک خصیصه رفتاری در شما بشود. «افکار خودخواهانه را از خود دور کنید». سعی کنید با افراد خودخواه مواجه نباشید و در دایره افرادی که با آنها تعامل بیشتری دارید اشخاص مهربان و دلسوز را جای دهید که این تعاملات اثر فوق العاده ای روی سلامتی جسم، روح و شغل شما خواهد داشت.
  • بدون هیچگونه چشم داشتی به دیگران محبت کنید و قدردان وجودشان باشید و باور کنید که این قدردانی به خودتان برمی‌گردد.
  • افکاری که همسو با هدفتان نیستند را از ذهنتان دور کنید. ذهن را مانند یک انباری شلوغ نکنید که هر وقت می خواهید به موضوعی فکر کنید یا سراغ کاری بروید دچار دلشوره و تشویش بشوید؛ دسته‌بندی افکار یکی از گامهای موثر برای رسیدن بهتر به هدف میباشد.
  • همیشه در مقابل دیگران حالت متواضع داشته باشید و این را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.
  • نظم یکی دیگر از آیتم هایی است که شاید همه به‌عنوان یک شعار به آن نگاه کنند یا به زبان آورند اما اگر واقعاً مقید به رعایت آن باشید می‌بینید که چقدر حس سبکی به فکرتان میدهد.
  • استراحت دادن به خودتان را فراموش نکنید. خواب کافی، همیشه برای داشتن پوست زیبا نیست، خواب و استراحت کافی نداشته باشید بهره‌وری و خلاقیتتان به شدت کاهش پیدا می‌کند؛ گاهی بعضی ها که خیلی مشغله زیاد دارند خوابیدن را وقت تلف کردن می دانند اما اگر یک خواب مناسب نداشته باشید نمی توانید در تایم فعالیتتان استفاده بهینه ای از ذهن و جسمتان ببرید. خواب و تغذیه و ورزش سه ضلع مثلث سلامتی هستند. سر ساعت غذا خوردن و سر ساعت خوابیدن شاید به نظر کسل کننده باشد اما بسیار ارزشمند است.
  • سعی کنید دیگران را سرزنش نکنید، باور کنید که موضع انتقادی داشتن نسبت به دیگران فقط انرژی منفی به روحتان تزریق می کند. هرچقدر دیگران را تشویق کنید اعتبار خودتان هم پیش دیگران و هم پیش خودتان بالا می رود. به جای متهم کردن و انتقام گرفتن سعی کنید اعتماد کنید، اعتماد جلب کنید و مراقب دیگران باشید تا از مسیر ریل خارج نشوند.
  • در فکرتان برنامه‌ریزی و طبقه بندی و کارها را اولویت بندی کنید؛ وقتی کار مهمی دارید اما به یک کار کم اهمیت می پردازید باید بپذیرید که این کار کوچک را هم نمی توانید با کیفیت انجام دهید چون فکرتان دائم مشغول کار مهمتر است، پس با اولویت ‌بندی بعد از کار مهمتر با فراغ بال به سراغ خورده کارهای دیگر بروید که هم وقتتان بهینه استفاده ‌شود هم کیفیت کار بالاتر رود.
  • هنگام صحبت کردن دایره واژگان تان کلمات مثبت باشد. عادت کنید فکرهای منفی را کم کم از خود دور کنید؛ شاید این راهکار به نظر کلیشه ای بیاید اما تاثیر معجزه آسایی دارد. استفاده کردن از کلماتی که احساس قدرت و موفقیت به ما می‌دهند، جملات الهام بخش، جملات مثبت اندیشی و تکرار این جملات در فواصل زمانی باعث خودباوری می شود.
  • از اشتباهات گذشته فرار نکنید و سعی کنید فکر به آنها آزارتان ندهد، با آغوش باز بپذیرید که همه انسان‌ها خطا دارند شما هم خطاهایی داشتید و با این حالت بدون هیچ گونه حس سرخوردگی به آنالیز اشتباهاتتان بپردازید. خودتان را ببخشید، سرزنش نکنید، فقط عبرت بگیرید تا بتوانید ایده بگیرید.
  • برای تبدیل شدن افکار منفی به مثبت، نمیخواهیم منکر این شویم که مثبت‌نگری کار سختی است، اما اگر یاد بگیرید از خودتان درست انتقاد کنید و سعی نکنید جلوی اتفاقات را بگیرید و دائم نگران آنچه پیش می آید باشید، خواهید دید که افکار مثبت بطور ناخودآگاه به سمت شما سرازیر میشود. فقط تلاشتان این باشد که از ریل گذاری خدا خارج نشوید.
  • و توصیه آخر اینکه سکوت و خلوت روزانه را از دست ندهید، هر روز ساعتی را برای خلوت کردن با خود داشته باشید به دور از هرگونه وسایل ارتباط جمعی (موبایل، تلویزیون و …) و اطرافیان بنشینید و به خودتان و به ذهنتان یک استراحت حسابی بدهید و از بیرون گود به اتفاقات نزدیک نگاه کنید.


نظرات

    پاسخی بگذارید